Чорне співіснування – другий проєкт холу в БЦ «Європасаж», розроблений майстернею Dmytro Aranchii Architects. Хол спроєктовано чорним зі світловими штрихами і акцентами диванів та конструкцій навколо колон у кольорі turquoise. Функціонально приміщення поєднує зону очікування, рецепцію, кафе, простір для спілкування та санітарний вузол
Об’єкт: хол бізнес-центру, Київ
Архітектура: Dmytro Aranchii Architects
Головний архітектор: Дмитро Аранчій
Проєктна команда: Богдан Гаджилов, Ірина Гребенева, Ангеліна Гладушевська
Текст: Ангеліна Гладушевська
Фото: Алік Усік
Завданням було створення простору, що зустрічав би працівників і відвідувачів бізнес-парку та створював зону для спілкування поза територією, вхід на яку – за перепустками. Також потрібно було передбачити зону кафе та поєднати її із загальним простором.
Головним мотивом концепції є динамічні лінії, що вказують головний транзитний шлях – від входу до ліфтів. Патерн дублюється. На підлозі він надрукований на килимовому покритті високого рівня зносостійкості. На стелі його повторюють гнучкі елементи освітлення, які вигинаються у двох площинах.
У двосвітловому просторі обабіч головного транзиту розташована інтерактивна інсталяція. Її головна функція – приваблювати відвідувачів, розважати їх, бути точкою для фотографування та зоною святкового оздоблення. Інсталяція складається з 512 світлових кульок, що можуть змінювати свій колір. Щоб привернути увагу людини, робота інсталяції починається з режиму дзеркала, коли світлова пляма з кульок повторює рух користувача.
Після цього починається незалежна від людини гра, керована штучним інтелектом. Людина надає машині вхідні дані плямою свого переміщення, а далі гра продовжується самостійно. Користувачу лишається аналізувати й здогадуватись, як він вплинув на інсталяцію. Це перегукується з концепцією Ubiquitous, задуманою майстернею ще кілька років тому.
За вікном двосвітлового простору можна побачити ще одну інсталяцію. Полотно з металевої гексагональної луски, кероване вітром, постійно створює різні непередбачувані патерни.
Опубліковано в журналі №05-06 (110) травень-червень 2020